La meva nova brusa preferida

(al final en castellano)

Sé que vinc tard amb aquest patró i també vinc tard al Rums d’aquesta setmana. És un patró de la Ottobre 2/2015 que si mireu el Blog de Fans de Ottobre veureu que va triunfar i que segueix triunfant.

Jo vaig descobrir aquesta revista i la costura tot just l’any passat i per tant vaig tard! Però ara que l’he descobert en penso fer moltes més. De moment us n’ensenyo dues.

La primera la vaig fer amb aquesta tela tant colorida que em va agradar molt quan la vaig comprar pels colors i la textura, quan va ser a casa la vaig veure una mica de pallasso i no sabia ben bé que en faria. Llavors vaig pensar que seria una bona tela per a provar el patró i ara s’ha convertit en la meva brusa preferida. És curiós com evoluciona el pensament i el que pot arribar a fer un bon (o mal) patró.

IMG-20170727-WA0017IMG-20170727-WA0018

Té un tall perfecte, de coll, de sisa, l’esquena (no fa cap bossa, cosa molt habitual en mi). Si li he de trobar un però és que potser és un pél curta pel meu gust i que la cremallera invisible, i que em va costar tres agulles, no cal absolutament per a res. Ho havia llegit en les múltiples ressenyes que hi ha però no me’n vaig enrecordar. Amb la segona versió ja no he posat la cremallera.

IMG-20170727-WA0015IMG-20170727-WA0013

La tela de colors és un cotó molt primet i amb molta caiguda. La tela de l’espai és una viscosa amb moltíssima caiguda i molt, molt babosa. Em va costar moltíssim de tallar, no tant de cosir.

El coll i la sisa de la primera la vaig fer amb bies de la pròpia tela i el de la segona amb un bies de raso perquè volia que em quedés prou tela per a fer-ne una altra i vaig creure que el tacte del raso s’adeia més amb aquesta tela. El resultat m’agrada però m’agrada més el de la primera.

DSC_3328IMG-20170727-WA0025

També he aprés que el resultat depén molt de la tela triada. La brusa de colors és una talla inferior a les que en teoria em toca segons la taula de la revista (i la que faig normalment), i la trobo perfecte. Amb la segona brusa em fa una arruga rara sobre el pit perquè em queda una mica justa. I la diferència és que la tela de cotó de la primera brusa és un pél elàstica i la viscosa de la segona res de res. Me la puc posar però hauria d’haver fet una talla més per a que fos més còmoda.

IMG-20170727-WA0022

En resum, em penso fer un arsenal d’aquestes bruses, amb tela plana i elàstica. Recomanable 100%.

Patró: Grain Field (1), Ottobre 2/2015
Tela: Cotó de colors dels Encants, Viscosa de l’espai de Ribes i Casals.


Sé que vengo tarde con este patrón y también vengo tarde al Rums de esta semana. Es un patrón de la Ottobre 2/2015 que si miráis el Blog de Fans de Ottobre vereis que triunfó y que sigue triunfando.

Yo descubrí esta revista y la costura hace apenas un año y por lo tanto voy tarde con todo! Pero ahora que lo he descubierto pienso hacer muchas más. De momento os enseño dos. 

La primera la hice con esta tela tan colorida que me gustó mucho cuando la compré por los colores y la textura, cuando llegúe a casa la vi un poco de payaso y no sabía muy bien que haría. Entonces pensé que sería una buena tela para probar el patrón y ahora se ha convertido en mi blusa favorita.  Es curioso cómo evoluciona el pensamiento y lo que puede llegar a hacer un buen (o mal) patrón.

Tiene un corte perfecto, de cuello, de sisa, la espalda (no hace ninguna bolsa, algo muy habitual en mí). Si le tengo que encontrar un pero es que quizás es un poco corta para mi gusto y que la cremallera invisible, y que me costó tres agujas, no sirve absolutamente para nada. Lo había leído en las múltiples reseñas que hay pero no me acordé. Con la segunda versión ya no he puesto la cremallera.

La tela de colores es un algodón muy delgado y con mucha caída. La tela del espacio es una viscosa con muchísima caída y muy, muy babosa. Me costó muchísimo de cortar, no tanto de coser.

El cuello y la sisa de la primera la hice con bies de la propia tela y el de la segunda con un bies de raso porque quería que me quedara bastante tela para hacer otra y creí que el tacto del raso era más adecuada con esta tela. El resultado me gusta pero me gusta más el resultado de la primera.

También he aprendido que el resultado depende mucho de la tela elegida. La blusa de colores es una talla inferior a las que en teoría me toca según la tabla de la revista (y la que hago normalmente), y la encuentro perfecta. Con la segunda blusa me hace una arruga rara sobre el pecho porque que me queda un poco justa. Y la diferencia es que la tela de algodón de la primera blusa es un poco elástica y la viscosa de la segunda nada de nada. Me la puedo poner pero debería haber hecho una talla más para que fuera más cómoda.

En resumen, creo que voy a hacer un arsenal de estas blusas, con tela plana y elástica. Recomendable 100%.

Anuncios

7 pensamientos en “La meva nova brusa preferida

  1. Fans de Ottobre

    Te quedan genial, normal que las cosas a pares y sean tus preferidas 😉
    Muchas gracias por enlazar en Fans de Ottobre, nos encanta ver tus costuras.
    Besos

    Me gusta

    Responder

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s